Pasirinkite veiklos sritį ir MO tipą | Demonstracijos | Kūrybinė laboratorija | Testai | Žinynas | Užduočių lapai |
Orientavimasis erdvėje ir žemėlapyje | |||||
Geografinės informacijos skaitymas | |||||
Regionų pažinimo raiška | |||||
Aplinkos pažinimas ir tyrimai |
Reljefas
348
2.3. Analizuojant tektoninius žemėlapius ir paveikslus, nustatyti geologinės Žemės raidos ir dabartinio Žemės paviršiaus ryšį. Naudojantis šaltiniais, analizuoti dabartinio Žemės paviršiaus kitimą dėl vidinių ir išorinių veiksnių.
1.2. Elementariai orientuotis žemėlapyje ir gaublyje. Žemėlapyje kaip lokalios vietovės pavyzdį parodyti savo gyvenamąją vietovę, o globalios – žemynus ir vandenynus.
4.2. Sudaryti nesudėtingą vietovės planą ir, juo naudojantis, orientuotis aplinkoje. Mokėti pavaizduoti pagrindines Žemės paviršiaus formas.
2.3.1. Apibūdinti žemyninę ir vandenyninę Žemės plutą. Nurodyti mineralų ir uolienų skirtumus. Paaiškinti, kaip susidaro nuosėdinės, magminės ir metamorfinės uolienos. Nurodyti litosferos plokščių judėjimo kryptis, paaiškinti vykstančius procesus ir jų pa
2.3.2. Nusakyti, kokia yra kalnodarų įtaka dabartinam Žemės paviršiui. Paaiškinti pagrindinių reljefo formų išsidėstymą ir priklausomybę nuo paslankių ir stabilių Žemės plutos plotų.
1.2.2. Išvardyti pagrindinius žemėlapio elementus (geografinis tinklas, mastelis, sutartiniai ženklai).
4.2.1. Nurodyti 2–3 vietovės vaizdavimo būdus, paaiškinti jų panašumus ir skirtumus.
4.2.2. Paaiškinti praktinę mastelių reikšmę.
4.2.3. Skaityti kartografijos kūrinių sutartinius ženklus, nustatyti realų atstumą tarp nurodytų objektų.